Zoals beloofd... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Merel Oostdam - WaarBenJij.nu Zoals beloofd... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Merel Oostdam - WaarBenJij.nu

Zoals beloofd...

Door: Merelina

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hee mensen,

Ik had beloofd te vertellen over de interviews die we hier gedaan hebben. Ik had er al eerder iets over verteld maar nu weer een update. We hebben een man geinterviewd die hier in de buurt een winkeltje heeft. Hij heeft een erg verbrand gezicht en ook zijn handen zijn verbrand. We hebben al vaker afgevraagd hoe dat zat maar dat is niet iets wat je zomaar even vraagt. In het interview komt ook de vraag naar voren: heb je zelf ervaring met de troubles. O ja dat had ie wel vertelde hij. Ik heb in de gevangenis gezeten een paar keer en mijn vader, 2 broers en zusje ook en ik ben neergeschoten in een aanval van unionisten en ik aanwezig bij een explosie daarom zie ik er zo uit... Ik wist niet zo goed wat ik hier op moest zeggen. Ik heb gezegd dat het me speet dat te horen waarop hij o maar je geen zorgen ik heb nergens spijt van.
Ik heb verder niet gevraagd want ik was een beetje bang dat ik dingen te weten zou komen die ik eigenlijk niet wil weten...

Wat ook interessant was om te zien dat hij niet echt gelovig was maar wel enorm republikeins is. Hij zei ook dat in de media wordt gesproken over de troubles als een religieuze oorlog terwijl het eigenlijk veel meer te maken heeft met het feit of Noord Ierland bij de Republiek van Ierland gaat horen of bij de UK blijft. Volgens hem was het niet alleen geografisch gezien logisch ook economisch en voor de mensen een stuk beter.

Natuurlijk is dit maar een kant van het verhaal.



Gister afscheid genomen van een andere erasmus student en vandaag alweer iemand die weg gaat... al dat afscheid nemen is maar moeilijk hoor, helemaal niets aan! Elke keer moet je weer een afscheidsguinness drinken ach wat zwaar... :D

Planning voor deze week:
Morgen: Wolverine! w00t!
Donderdag: Opruimen want de huisbaas komt morgen! o en 's avonds pubtour
Vrijdag: laatste dag hier! lekker met viertjes uit eten en nog de laatste boeken kopen :D
Zaterdag: meh te vroeg (om 4 uur des morgens gaaaaaap!) en om tien uur ongeveer ben ik weer in de armen van mijn liefje!

denk dat ik vrijdag nog even iets post...

liefs

  • 28 April 2009 - 21:08

    Anneke:

    veel plezier morgen in de bioscoop.
    en toch niet weer een pubtour hé, ik zal jullie aanmelden bij de
    AA.

    Doei


  • 30 April 2009 - 07:13

    Marjan:

    Dag knuffel, kan niet wachten tot het zaterdag is.
    Nu nog ff veel Knufs op deze manier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Ik ga lekker studeren aan de St. Mary's universiteit in Belfast en daar heb ik enorme zin in!

Actief sinds 11 Dec. 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 13678

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: