Interviews... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Merel Oostdam - WaarBenJij.nu Interviews... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Merel Oostdam - WaarBenJij.nu

Interviews...

Door: Merelina

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hee mensen,

We gaan al bijna weer terug! meh niks aan! Maar goed ik heb eigenlijk heeeel weinig gedaan wat voor jullie interessant is eigenlijk. Ik wil best vertellen over alle dingen die ik in mijn file heb gezet maar ja daar schieten jullie ook niet zoveel mee op...
Wat wel interessant is om te vertellen is dat we voor school ook interviews moeten doen met mensen hier over Belfast en dergelijke. We hebben een jongen van onze leeftijd geinterviewd en daar kwamen erg interessante dingen naar voren. Bijvoorbeeld het feit dat hij 'strong catholic' is. In nederland hebben we niet zoveel gelovige jongeren meer dus ik vond het erg interessant om daar over te horen. Hij is bijvoorbeeld opgegegroeid in een gemeenschap waar drie tot vier keer per week naar de kerk gaan helemaal niet raar is. Hij is ook erg nationalistisch (die mensen die vinden dat Noord-Ierland bij de rest van Ierland moet horen). Op de vraag 'hoe zie je de toekomst van dit land?' gaf hij een duidelijk antwoord:
'On the political side of things there it's very simple. we have to convince the unionists that we have to be part of the Republic of Ireland. That is the only right way forward.' oftewel: we moeten de unionisten ervan overtuigen dat we bij de republiek van Ierland horen. Dat is de enige juiste manier voor de toekomst.

In dit interview ben ik er toch achter gekomen dat de jongeren in deze maatschappij toch erg daar mee bezig zijn. Hij heeft zelf niet veel van de Troubles gezien maar heeft wel het nieuws gezien natuurlijk. Maar ik heb toch het gevoel dat de Nederlandse mensen van mijn leeftijd niet zoi bezig zijn met politiek als de jongeren hier...

We moeten nog een paar interviews doen en dan ben ik eigenlijk al bijna klaar qua schoolwerk. Uiteraard nog veel doenb voor mijn masterporject maar dat gaat helemaal goed komen.

Maaike en Tjar zijn het weekend naar Dublin geweest. Zo te horen hebben ze veel plezier gehad daar. De mensen waar ze bij verbleven hadden het hun erg naar de zin gemaakt hoorde ik! Enige minpunt is dat Tjar haar portemonnee is gejat :( en zoals dat altijd gaat als er iets gejat wordt zit er iets belangrijks in, zoals haar id-kaart...
Gister samen met haar naar de ambassade geweest hier in Belfast. What a joke zullen we maar zeggen. De Nederlandse ambassade zit in een golfplaten gebouw waar ook een opslagloods en een shippingoffice in zit. Ergens hangt buiten een nederlandse vlag en bovenin het gebouw in een kantoor van een bedrijf werkt 1 mevrouw die de nederlandse ambassade voor moet stellen... er hing ook een foto van Beatrix die volgens mij wel 20 jaar oud is (de foto bedoel ik, niet Bea). Mijn hemel zeg. Maar goed alles is nu geregeld en als het goed is heeft ze een paspoort voor de 2e van mei. Het gaat vast goed komen maar toch is het even stressen!

Ik houd jullie op de hoogte!
liefs voor iedereen in Nederland!

ps. Ik zie hier overal plaatjes van Wolverine (nieuwe film) waar ik ontzettend zin heb om heen te gaan!
Naast dat de film me leuk lijkt speelt Hugh Jackman erin, en dat lieve mensen, is al reden genoeg :D

  • 22 April 2009 - 12:41

    Tjar:

    Wolverine whoopwhoopwhoopwhoop.....Wolverine....^^ ^^.......
    uhhm....

    Wolverine!!!!

  • 22 April 2009 - 17:06

    Emma:

    Hey Merelina (keek ik even raar op bij die mailing hahaha!) ;)

    Dus jullie ook al bijna klaar met jullie file? Ik ook, behalve dan die wordfile. Beetje jammer zoiets in Zweden haha! Wel heftig dat interview zeg! Wat zeg je in vredesnaam op zo'n antwoord, behalve dan met open mond diegene aanstaren...

    Liefs!

  • 22 April 2009 - 17:50

    Anneke:

    Hey Merel,
    dus lekker opgeschoten met de dingen voor school? good for you!
    Bedankt dat je met Tjarda naar de ambassade bent geweest, het "mooie"'gebouw is toch wel vastgelegd hoop ik?
    Nou tracteer je zelf nog maar even op een heerlijke film, even een tip: misschien is Wolverine wat??? haha
    Lieve groet,
    Anneke

  • 22 April 2009 - 18:44

    Maaike:

    /shjing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Ik ga lekker studeren aan de St. Mary's universiteit in Belfast en daar heb ik enorme zin in!

Actief sinds 11 Dec. 2008
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 13696

Voorgaande reizen:

02 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: