Bombs, Uitgaan en St.Patrick - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Merel Oostdam - WaarBenJij.nu Bombs, Uitgaan en St.Patrick - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Merel Oostdam - WaarBenJij.nu

Bombs, Uitgaan en St.Patrick

Door: Mereltje

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hallo Iedereen,

Eerst maar even het serieuze nieuws:
Misschien hebben jullie er wel iets over gehoord: er zijn gister drie bommen gevonden en ontmanteld in Belfast. We hoorden het op het nieuws en kwamen erachter dat dat ongeveer op drie minuten loopafstand van ons huis is gebeurd. Best creepy allemaal. We hebben er niks van gemerkt gelukkig maar toch. Als je dan leest dat 'the bombs were designed to kill' heb je toch wel ff de kriebels. Als je een artikel erover wil lezen:

Dan nu maar iets vrolijkers:

Gisteren zijn we naar een pub geweest wat een beetje lijkt op de drie gezusters in Groningen. Drie cafe's in een zeg maar. Was erg gezellig! Tjarda heeft nog een leuke barman gezien! We hadden al foute plannen om hem te vragen: will you call me a cab love or can I stay at your place? :D
Hebben we toch maar niet gedaan, klinkt zo opdringerig he? :D

We hadden vanmorgen wel om 10 uur weer les maar dat verliep verbazend goed allemaal! Een erg interessante les over St. Patrick en hoe hij zonder geweld Ierland heeft laten overgaan van keltische natuurgoden naar de Christelijke god. Dat heeft hij gedaan door oud en nieuw met elkaar te vermengen. Bijvoorbeeld een oud ritueel om de zonnegod te eren dmv rondjes lopen rond een hoop stenen vermengen met nieuwe gebeden naar de christelijke god.

Erg interessant allemaal!

Binnenkort meer nieuws over onze avonturen...

• 11 Februari 2009 - 11:07

Jeltsje:

Eng zeg! Gelukkig hebben jullie er weinig van gemerkt!

• 11 Februari 2009 - 11:18

Linda:

Wauw, da's heftig. Pas goed op jezelf.

Lx.

• 11 Februari 2009 - 13:15

Anneke:

Zeg eh niet mijn dochter aan wildvreemde Ieren plakken hoor, ik wil haar graag weer terug.
    Groetjes aan allemaal